- Konbuyu başlatan
- #1
biz varsak neden varız biz yoksak bu dünyada işimiz ne gezip tozmaya eylen meye mi geldik bu dünyaya herşey yokken biz neden yaratıldık kara delikler her şeyi yutuyorsa bu evrenin bir karadelik olmadığını kim ispat edebilir
varolduğumuz için var yani yok olmadığımızbiz varsak neden varız
şimdi baktımda ikiside varsayım -varsakyoksak -varsayım bunlar -ne biliyoruzbiz yoksak bu dünyada işimiz
yaratıldıysak? neden bu varsayım kipi değil!ne gezip tozmaya eylen meye mi geldik bu dünyaya herşey yokken biz neden yaratıldık
eğer yutuyorsa akara delikler her şeyi yutuyorsa bu evrenin bir karadelik olmadığını kim ispat edebilir
biz varsak neden varız biz yoksak bu dünyada işimiz ne gezip tozmaya eylen meye mi geldik bu dünyaya herşey yokken biz neden yaratıldık kara delikler her şeyi yutuyorsa bu evrenin bir karadelik olmadığını kim ispat edebilir
Zihinsel olan her şey gibi, Neden-Sonuç Yasasıda kendi kendisiyle çelişir. Var olan hiçbir şeyin kendine özgü, belli bir nedeni yoktur; en küçük bir şeyin varlığı için bile tüm evren katkıda bulunur; evren olduğu gibi olmadıkça hiçbir şey olduğu gibi olamazdı. Her şeyin kaynağı ve toprağı her şeyin tek nedeni olduğuna göre, nedensellikten evrensel bir yasa olarak söz etmek yanlıştır.
her şeyin kaynağı, ..gerçek'tir ki o gücünü, her deneyimin üstüne gönderir. Fakat bu kaynak bir neden değildir ve hiçbir neden de kaynak değildir. Bu yüzden her şeyin nedensiz-olduğunu söylüyorum. Bir şeyin nasıl meydana geldiğini izlemeyi deneyebilirsiniz, fakat o şeyin niçin öyle olduğunu bulamazsınız. Bir şey, olduğu gibidir;
Evren kendi kendine işler, bunu bili yorum. Başka neyi bilmeye ihtiyacım var?
Bilinç, tezahür etmek/yansımak için bir- taşıta, bir araca muhtaçtır. Hayat bir başka beden meydana getirdiğinde, bir başka bilen (bilici) varlık kazanır.
Siz bir neden uğruna kendiniz olamazsınız. (dahası var olamazsınız) Siz kendinizsiniz ve (bu sizi doğrular) hiçbir nedene gereksinim yoktur.
Her şeyin başlangıcından önce ve bitiminden sonra da hep var olanı; -(eğer varsa)- ne doğumu, ne de ölümü olmayanı; be denin ya da zihnin doğum ve ölümünden etkilenmeyen, o değişmez olanı bulun.